A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Козельщинська громада
Полтавська область, Козельщинський район

Захист прав споживачів

Дата: 28.08.2019 11:30
Кількість переглядів: 21

 

 

     Під споживачами як суб’єктами товарів і послуг, чиї права підлягають захисту розуміють фізичних та юридичних осіб, які є кінцевими споживачами товарів для приватного використання. Забезпечення дієвих механізмів захисту прав споживачів  здійснюється різними способами та методами. Їх врахування під час нормопроектування, приведення законодавства України у відповідність до права ЄС видається можливим на основі здійснення грунтовного аналізу директив ЄС у цій сфері та закріплення відповідних нормативних та інституційних гарантій у законодавство України. Важливе значення і роль також відводиться як вимогам щодо якості та дотримання відповідних норм у процесі виробництва продукції, стандартів, сертифікації продукції, так і врегулюванню у законодавстві права споживача на розірвання договору, відмови у будь-який час від договору, права на свій розсуд розпорядитись продукцією у випадку виявлення у ній недоліків.

На яку інформацію ми має право, коли купуємо харчові продукти? 06 грудня 2018 року Верховна Рада України прийняла Закон «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Відтепер будь-який харчовий продукт має супроводжуватися  інформацією про нього. Інформація  має бути точною, достовірною, зрозумілою та  міститися безпосередньо на упаковці або етикетці. Обов’язковою для надання є така інформація:

  • назва продукту, перелік інгредієнтів та їх кількість;
  • інгредієнти, що спричиняють алергію або непереносимість;
  • кількість  продукту в установлених одиницях виміру;
  • мінімальний термін придатності або дата «вжити до»;
  • будь-які спеціальні умови зберігання та/або  використання;
  • найменування та місце знаходження оператора ринку або імпортера; країна або місце походження ;
  • інструкції з використання;
  • фактичний вміст спирту у напої ;
  • інформація про поживну цінність.

ВАЖЛИВО! Оператор ринку харчових продуктів не має права стягувати зі споживачів додаткову плату за надання обов’язкової інформації про харчові продукти.

Що робити, якщо на товарі відсутнє маркування українською мовою? Усі товари, що перебувають в обігу на території України, повинні маркуватися державною мовою. Якщо на товарі відсутнє маркування українською мовою - такий товар є фальсифікованим або його було завезено в Україну з порушенням митних правил. Це означає, що він може не відповідати вимогам законодавства про безпечність та окремим показникам якості.

У разі виявлення в продажі товарів, на яких відсутнє маркування українською мовою:

1) Утримайтесь від покупки, щоб запобігти можливим негативним наслідкам в результаті його споживання.

2) Зверніться на цілодобову гарячу лінію Держпродспожив служби  за телефоном 044 364 77 80 та повідомте про виявлений Вами товар, а також адресу магазину, який  його реалізує.За Вашою заявою буде проведено перевірку, та у разі виявлення порушень - накладено штраф на магазин та вилучено товар.

Що робити, коли купив продукт із простроченням строку придатності?Вимагайте у продавця замінити його на придатний або повернути  сплачені кошти. Для заміни товару обов'язково пред'явіть чек, який підтверджує покупку.

Якщо Ви придбали придатний продукт, але за зовнішніми ознаками він видається зіпсованим - це може свідчити про порушення умов зберігання або підроблення дати виготовлення. Ви можете замінити такий товар або повернути сплачені за нього кошти.

Якщо Ви виявили прострочений чи зіпсований харчовий продукт на полиці магазину - обов'язково повідомте адміністрацію та вимагайте прибрати такий товар з продажу. Попросіть перевірити всю партію, щоб не отруїлися інші покупці. Продукти могли потрапити до магазину вже зіпсованими.Зіпсований товар підлягає списанню та утилізації.

Як діяти, коли замовлення не відповідає зображеню в меню?

Якщо в закладі харчування Вам принесли замовлення:

  • яке за зовнішнім виглядом не відповідає зображеному в меню (крім випадків, якщо продавець зазначає про можливі відмінності у зовнішньому вигляді)
  • що містить інгредієнти, не вказані в меню або сторонні предмети
  • явно не придатне для споживання (зіпсоване, несвіже)
  • з суттєвим запізненням (якщо офіціант заздалегідь запевнив, що страву принесуть протягом конкретного часу)
  • можна не сплачувати за замовлену страву і вимагати безкоштовно замінити її на іншу.

Якщо адміністрація закладу відмовляється безкоштовно замінити страву:

1) Оплатіть страву та зафіксуйте докази порушення ваших прав: сфотографуйте страву, зображення в меню, збережіть чек.

2) Зверніться із заявою про порушення своїх прав до територіальних органів Держпродспоживслужби України або до суду за місцем проживання.

 

Куди звертатися за більш детальними консультаціями та роз’ясненнями? Будь ласка, телефонуйте до єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. Також з цього чи будь-яких інших юридичних питань звертайтесь для отримання правової допомоги до відділу “Козельщинське бюро правової допомоги”, яке знаходиться за адресою: смт. Козельщина, вул. Остроградського,75/15; тел.: (05342) 3-14-40.  Прийом громадян щоденно з 09.00 до 18.00  без перерви. Субота, неділя — вихідні дні.

Матеріал підготувала головний спеціаліст відділу “Козельщинське бюро правової допомоги” Кременчуцького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Ілона Луценко.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь